Belangrijke tips om je weerstand en immuunsysteem te boosten

Boost je weerstand en immuunsysteem Todayimeet

Je weerstand is nu, meer dan ooit, belangrijk om een gemeen coronavirus en andere virussen buiten de deur te houden. Door je immuunsysteem te boosten en zo je weerstand op peil te houden, kun je preventief heel veel goed doen voor je gezondheid. Laten we alle tips nog eens op een rijtje zetten.

Weerstand boost

Waarom niet direct bij het opstaan beginnen? Geef je lichaam een kickstart met bleekselderij sap volgens de methode van Medical Medium. Want, terwijl jij lekker lag te slapen, is je lichaam gedurende de nacht ‘druk’ geweest om alle lichaamsprocessen in goede banen te leiden. Het elimineren van gifstoffen en opnemen van goede voedingsstoffen en daarnaast op geestelijk vlak alle indrukken van de vorige dag te verwerken. Dat vergt enorm veel energie en moet in de ochtend direct worden aangevuld met hoogwaardige voedingsstoffen.

Sporten is een must

Heb je haar weer met d’r sporten, I know. Maar echt, sporten is een must om je bruine vet te activeren en dus ook goed voor je weerstand. Het helpt niet alleen je metabolisme op een hoger pitje te laten branden, maar ook om laagdradige ontstekingen van het lichaam tegen te gaan. Ga naar buiten, naar de sportschool en kom van die bank af!

Have a break

Na een training of wandeling is het heerlijk om even uit te rusten en je lichaam te laten herstellen. Neem daarbij een lekker plakje bananencake met een vlierbessensap om de tekorten aan te vullen.

Boost je lunch

Mijn favoriete moment van de dag. Vaak maak ik een voedzame soep, waar ik een paar dagen mee vooruit kan. Bijvoorbeeld een lekkere pompoensoep. Wist je dat een pompoensoep veel vezels, goede voedingstoffen en tryptofaan bevat? Tryptofaan wordt ook wel het gelukshormoon genoemd. Des te meer reden om regelmatig deze happy-vibe soep op tafel te zetten, vooral tijdens donkere dagen.

Activeer je hersenen

Wellicht draait je grijze massa overuren tijdens je werk, maar heb je er wel eens aan gedacht om je hersenen actief te laten ontspannen door te lezen of juist je gedachten op te schrijven? Het is namelijk een feit dat je immuunsysteem beter werkt als je mentale ‘toestand’ ontspannen en kalm is. Door iedere dag tijd vrij te maken om je hersenen te voeden met gezonde vetten en leesvoer, creëer je een happy state of mind.

Hoogwaardige supplementen

Om de juiste en voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen, is het een goed idee om vooral tijdens de wintermaanden extra vitaminen te nemen. Overdrijf het niet, en luister vooral naar je eigen lichaamswijsheid. Tijdens deze periode neem ik regelmatig vitamine D-3 en collageen met vitamine C. Vitamine C helpt je lichaam om de witte bloedcellen te activeren. Witte bloedcellen zijn erg belangrijk om je weestand te boosten.

No stress

Drink veel water, neem op tijd rust en probeer stress te vermijden. Neem zo weinig mogelijk geraffineerde suikers en eet zo veel mogelijk vers en onbewerkte voeding.

Santé!

 

 

(116)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.