Bonjour Paris!

Voor de 16de verjaardag van mijn dochter zijn we samen naar Parijs geweest. Achteraf vraag ik mezelf af waarom dit pas mijn eerste bezoek aan deze fantastische stad is geweest? Omdat op de dagen dat wij wilde gaan het erg duur was om met de trein of het vliegtuig te reizen, hadden we besloten met de auto te gaan. En dat was een juiste beslissing. In 4 uur tijd ben je in Parijs (vanaf Den Bosch) en aangezien onze parkeergarage, die ik van te voren geboekt had, maar 5 minuten van het hotel vandaan was, waren we binnen 4 ½ uur op plaats van bestemming.

Omdat het pas 12 uur in de ochtend was hadden we mooi de tijd om al de stad in te trekken. We besloten naar Le Marais te gaan, want heel eerlijk, het zouden shop-dagen en niet echte culturele dagen gaan worden.

We kochten een metrokaartje (deze kost je ongeveer 25 euro voor 3 dagen) en gingen richting Le Marais. Eenmaal in Le Marais aangekomen kwamen we een beetje voor een teleurstelling te staan, want op zondag blijken hier veel winkels niet open te zijn. Maar dat kon de pret niet drukken en zijn we de wijk doorgelopen, langs het Louvre en de mooie parken. Omdat we toch nog wel wat fashion wilde zien zijn we naar het luxe warenhuis La Fayette gegaan waar we de rest van de middag hebben rond gestruind.

Ons hotel was gelegen in Montmartre, de schilderswijk, en volgens ons de mooiste wijk van Parijs. Ons hotel (Basss) was super en lag in een heel gezellig straatje met leuke restaurantjes en winkeltjes. Rond 17.00 uur zijn we bij het Terrass Hotel (een 4 sterren hotel met op de bovenste etage een restaurant met hip terras en een prachtig uitzicht over de stad) iets gaan drinken.

De volgende dag begonnen we met een heerlijk ontbijtje bij Le Pain Quotidien. Na het ontbijt zijn we richting Champs Elysees gegaan en daar hebben we onze ogen uitgekeken. Mooie winkels, mooie gebouwen met natuurlijk de Arc de Triomphe en de Eifeltoren. Na die dag 18 km gelopen te hebben kwamen we moe, maar voldaan weer aan bij ons hotel en na een hapje gegeten te hebben zijn we lekker gaan slapen.

De laatste dag zijn we terug gegaan naar le Marais en hebben we daar een ochtend rondgelopen en geshopt. Rond 14.00 u zijn we richting La vallée village gegaan wat een outlet is voor designer merken. Dit is echt een aanrader. In Parijs zelf is het aanbod aan designer merken erg groot, maar niet voor iedere portemonnee toegankelijk. In deze outlet is het nog wel toen doen om toch eens een designertas of kledingstuk aan te schaffen tegen een redelijke prijs.

Wij zijn verliefd op deze mooie stad en wij zullen hier zeker snel naar terug gaan, ook omdat we nog lang niet alles gezien hebben. Het rijden is me 100% meegevallen en ik raad het dan ook iedereen aan. Boek wel even van te voren je parkeergarage, dan weet je zeker wat je betaald en hoe ver het van je hotel af zit.

Au Revoir!

(195)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.